Każda osoba, która prowadzi swoją działalność gospodarczą, może starać się o kredyt hipoteczny. Jego uzyskanie nie jest jednak łatwe, dlatego też trzeba działać bardzo ostrożnie. Jeżeli chcemy dostać kredyt na swoje mieszkanie, to musimy przekonać bank, że jako kredytobiorcy, będziemy w stanie płacić ustalone raty. W przypadku osób, które zatrudnione są na podstawie umowy o pracę i uzyskują systematyczne przychody, nie ma najmniejszego problemu, ponieważ dla banku jest to najlepszy konsument. Osoby, które prowadzą swoją działalność gospodarczą, muszą tymczasem spełnić szereg wymagań, które stawiają przed nimi banki.

Kredyt hipoteczny przy działalności gospodarczej

Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, oczywiście ma szansę na to, żeby dostać w banku kredyt hipoteczny, jednakże osoby takie muszą zdawać sobie sprawę z tego, że zajmie to dużo czasu i procedury z tym związane nie należą do najłatwiejszych. Przedsiębiorcy, zanim dostaną taki kredyt, muszą przejść przez szereg procedur, które są bardziej złożone, niż w przypadku osób, które starają się jedynie o kredyt gotówkowy. Z czego to wynika? Mianowicie jest to związane z tym, że dla banków, jako kredytodawców bardziej wiarygodnymi klientami są osoby, które zatrudnione są na podstawie umowy o pracę i każdego miesiące otrzymują stałe dochody. Właśnie przez to osoby takie mają znacznie większą zdolność kredytową, w wypadku starania się o kredyt hipoteczny.

 

Jakie formy prowadzonej działalności są akceptowane poprzez banki?

Jak wiadomo są różne formy prowadzenia działalności gospodarczej, są możliwości jej ewidencjonowana na podstawie na przykład karty podatkowej, książki przychodów i rozchodów, czy też ryczałtu. Jeżeli chodzi o ustalanie zdolności kredytowej, to w wypadku każdego przedsiębiorcy odbywa się to na innych regułach. Najprościej ustalane jest to na podstawie wspomnianej wyżej książki przychodów i rozchodów.

 

Jak długo trzeba  prowadzić działalność  gospodarczą ?

Każdy bank do tej kwestii podchodzi odmiennie, ale zdecydowana większość banków obecnie wymaga, żeby przedsiębiorca prowadził działalność gospodarczą, przynajmniej 12 miesięcy. W wypadku osób, które najpierw pracowały na umowę o pracę, a następnie przeszły na własną działalność gospodarczą, jednakże świadczą usługi dla dotychczasowego pracodawcy, to w ich przypadku, kredyt hipoteczny może być udzielony po upływie 3 lub 6 miesięcy od momentu rozpoczęcia pracy, na postawie samozatrudnienia.

Działalność gospodarcza natomiast zdolność kredytowa

Każdy bank, żeby obliczyć rzetelnie zdolność kredytową przedsiębiorcy, musi skrupulatnie sprawdzić, w jakiej obecnie kondycji jest firma. W związku z tym badane są rzetelnie wszelkie dokumenty spółki. Głównie sprawdzane są dokumenty, które prezentuj przepływ finansowy, jaki następuje pomiędzy potencjalnym kredytobiorcom a firmami, z którymi dana spółka współpracuje. Rozliczenia takie zapisane są w księgach rachunkowych, jakie musi prowadzić przedsiębiorca, a zobowiązuje go do tego ustawa. Właśnie dzięki takim dokumentom, eksperci w banku są w stanie ustalić zdolność kredytową firmy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *